Zálabská lékárna  Kolín 5
321 720 920

Netradiční přílohy

13.02.2022

Určitě jste už slyšeli o tom, že pokud se chcete stravovat zdravěji nebo zhubnout, měli byste omezit nebo zcela vynechávat přílohy. Není to ale tak úplně pravda. Existuje totiž množství příloh, které jsou lehčí a zdravější než třeba rýže, knedlíky a brambory. Patří mezi ně například kuskus, bulgur, quinoa, červená čočka, mungo fazole, jáhly, pohanka a mnoho dalších příloh, které jsou nabité živinami a navíc skvěle chutnají.

Kuskus

Kuskus jsou drobné kuličky ze spařené krupice z ječmene, pšenice nebo prosa. Pochází ze severní Afriky, kde je běžnou součástí národních kuchyní. Jeho příprava je rychlá a jednoduchá: jeden díl kuskusu promíchejte s trochou oleje a soli a zalejte dvěma díly horké vody nebo vývaru, mísu zakryjte a počkejte přibližně pět minut, než kuskus nabobtná. Poté lehce načechrejte vidličkou a přidejte koření. Kuskus se skvěle hodí jako příloha k masu i zelenině, do salátů i polévek. Lze ho však připravit i na sladko – smíchat ho můžete například s jablky, rozinkami, ořechy, skořicí a medem nebo javorovým sirupem.

Kuskus dobře zasytí, přičemž na jednu porci ho stačí i pouhých 70 g. Díky svému složení bohatému na vitamíny skupiny B, železo, vápník, hořčík, mangan, draslík, fosfor, sodík a zinek má i řadu pozitivních účinků na zdraví. Upravuje hladinu cukru v krvi, snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, zrychluje metabolismus a posiluje imunitu. Obzvlášť při dietě je pak doporučovaný kuskus celozrnný, který obsahuje i slupku zrna, a tím pádem ještě větší množství prospěšných látek.

ČÍST CELÝ ČLÁNEK

 


« zpět